dijous, 1 de novembre de 2012

LA CASTANYADA


Al final m’he decidit a penjar un breu post sobre una cosa que m’ha passat: m’han pres un dibuix. Recordeu el de la castanyada de fa un any? Doncs un simpàtic/a li va esborrar la firma i corre per tot arreu, sobretot al Facebook.




I per què em molesta si igualment el dibuix el vaig fer per que tothom el pogués veure sense demanar res a canvi? Doncs per aquestes 3 raons:

  1. Li vaig dedicar un temps i és el meu temps. Per que, encara que hi hagi gent que no s’hi pari a pensar, tot dibuix requereix el seu temps i jo li vaig dedicar el meu per dir una cosa que personalment crec. No és pas cap encàrrec ni res que em demanés ningú.
  2. El vaig fer públic per donar-me a conèixer. La feina d’una persona es pot pagar de moltes maneres. Jo aquest dibuix el vaig fer públic per donar-me a conèixer. És el meu “pagament”, no en demano pas res més i voldria que seguís sent així. De fet, està registrat a la propietat intel·lectual (així que si algú pensa comercialitzar-lo millor que s'ho repensi).
  3. És una falta de respecte. Ja se que no és pas un dibuix espectacular però esborrant-li la firma l’han fet malbé. L’he vist entre grups dels que pensen que em de fer país entre tots doncs bé; no es fa només país penjant estelades a les terrasses, es fa respectant la feina dels altres.
 Us demanaria que, si us va agradar i l’heu distribuït (o penseu fer-ho) que pengeu el que du el meu nom.

Moltes gràcies per la vostre comprensió i FELIÇ CASTANYADA PER TOTHOM!

3 comentaris:

  1. T'entenc. A mi no em fa res que m'agafin un dibuix i me'l distribueixin, perquè ja els penjo per això i és propaganda que m'acaba donant fruits en més seguidors. Però el cop que vaig descobrir que m'havien "modificat" un acudit sense que hagués autoritzat res i que a sobre s'havia compartit com 500 vegades pel Facebook, no em va semblar correcte.

    La part més lletja és que esborrin una adreça o firma. Com si no tingués cap importància. És més, ho han considerat una molèstia.

    ResponElimina
  2. Ja me'n recordo del teu cas... Deu ni do... De fet, em penso que ens ha passat a tots els que fem dibuixos amb una certa regularitat i els pengem a internet.

    Hi ha una cultura molt mal entesa del "tot gratis" en tot el que té a veure amb la creació. No pots anar amb bona fe. L'únic que demanes a canvi de que faci gràcia a la gent, que s'hi identifiqui i que pugui fer conya amb els amics, és que et respectin la feina.

    De debò que estic molt mosca i com em trobi algun espavilat que comercialitzi el meu dibuix sigui com una samarreta o enganxina o el que sigui, li caurà un bon puro per que està registrat des de fa 1 any.

    ResponElimina
  3. Que fort, jo el vaig veure l'altre dia al facebook i vaig fer "me gusta" perque sabia que era teu... pero no em vaig fixar si duia firma o no :((

    ResponElimina