dilluns, 30 de maig de 2011

PUNTS DE LLIBRE PERSONALITZATS O L’AVENTURA D’UN CONCURS FALLIT

El passat mes de maig vaig organitzar un concurs a nivell nacional de relats (reals o inventats) d’anècdotes de companys de pis per seguir promocionant d’una forma simpàtica i participativa el meu llibre Còmo llegué a odiar a mis compañeros de piso (per més informació clica la imatge) per desgràcia no va tenir massa participació i es va anular però no volia deixar als dos participants amb les mans buides i els vaig fer un petit regal; un punt de llibre personalitzat.



Aquí el resultat i els passos que vaig seguir junt una llista del material utilitzat per si us animeu a fer el vostre o voleu encarregar-me’n un! (més informació clicant aquí).

La idea: vaig demanar als dos únics participants del concurs, que em diguessin que els feia gràcia.


1. Per la Jessica vaig aprofitar els dos sinistres protagonistes del seu relat de terror que podeu llegir clicant aquí.

2. L’Ulises va preferir alguns dels seus personatges de còmic que podeu veure aquí.

L’esbós: vaig fer-ne un primer esbós en llàpis sobre dos fulls tallats amb les mides dels punts de llibre (6x21cm) així no corria el risc de passar-me de l’espai del que disposava per fer el dibuix. Com veureu el de la Jessica és pràcticament el mateix però el de l’Ulises varia una mica en un dels seus personatges. No acabava de trobar-li la posició.


A tinta: Vaig retallar amb les mateixes mides dels fulls on hi havia l’esbós en llapis amb un paper granulat de 300grs apte per tinta xina i aquarel•la.


Mostra del paper usat.

Pintar: Ho he pintat amb anil•lines (aquarel•la líquida), van molt millor que les aquarel•les seques de pastilla sobretot pels que ens iniciem a aquesta difícil tècnica.


Clica la imatge per veure més gran.

Fixeu-vos com al final, el dibuix de l’Ulises no és el mateix; vaig modificar-lo a l’últim moment i directament arriscant-me a cometre algun error però al final surt prou bé.

Ultims retocs: vaig fer un forat en un extrem i per la Jessica vaig posar-hi una cinta negre transparent i per l’Ulises vaig pensar que s’adequava més una cinta de pell negre també. Totes dues s’aguanten amb un fermall de cosir, com aquest, que tenia per casa.



¡Aquest és el resultat final!


Clica sobre la imatge per veure més gran.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada